Обучение английскому языку на раннем этапе (5-й класс, первый год обучения)

Обучение английскому языку на раннем этапе (5-й класс, первый год обучения)

Objectives:

  1. To learn the names of school subjects.
  2. To learn the names of the days of the week.
  3. To repeat the names of school objects.
  4. To practice reading short texts containing the key words.
  5. To make short conversations using the key words.
  6. To learn the usage of the indefinite article.

Before you start

Read with the students a short poem: (Presentation, slide 2)

At school I learn,
At school I play,
I go to school every day.

Tell the students that the topic of the lesson will be connected with School.

Vocabulary

Exercise 1

  • Ask students to listen to the names of the school subjects and guess their meanings. (slide3)
  • Ask students to put the school subjects in alphabetical order.
  • Ask students to guess what subjects Jane likes. (slide 4, 5)

Option
You may ask students to fill in the gaps using the new words: (slide 6, 7)

I learn to speak …. (English),
I work on the computer at …. (IT),
I study the past at …. (History),
I run and jump at …. (PE).

Exercise 2

Ask students to look at the map of Green School and the timetable and find the classroom for each subject.
Students do the exercise individually and then work in pairs asking and answering questions.

Key:

Where’s the IT lesson?
In Room I.

Where’s the English lesson?
In Room C.

Where’s the PE lesson?
In Room B.

Where’s the Science lesson?
In Room A.

Where’s the History lesson?
In Room E.

Ask students to play Chain-question game. (The first student asks the question ‘What’s your favourite subject?’, the second student answers ‘My favourite subject is …’ and then asks another student ‘What’s your favourite subject?’ and so on.)

Exercise 3

Ask students to listen to the rhyme and translate the days of the week into Russian.(slide 8)

Sunday, Monday, Tuesday,
Wednesday and Thursday.
Friday, Saturday, again
Sunday comes,
Hurrah!

After that students listen to the tape and do the exercise. (slide 9)

Time for rest

I like PE lessons
Because there
I can hop like a hare.
I can run like a dog,
I can jump like a frog.

(children repeat after the teacher and imitate the movements)

Reading

Exercise 4

Students may work individually or in pairs. They read the notices and answer the questions of the exercise.

Key:
From teachers: 1, 2, 3.
From children: 4, 5.

Students find 6 school subjects (History, Geography, Maths, English, Science, PE)
Students find 6 school objects (a textbook, a pencil, an eraser, a pencil sharpener, a ruler, a notebook)
5 days of the week (Monday, Wednesday, Tuesday, Thursday, Friday)

Students answer the questions given under the letter C.

Key:
No, it’s in Room D.
Mr. Brown.
A pencil, an eraser, a pencil sharpener, a ruler, a notebook.

Grammar

Exercise 5

Students look at the file and make a rule:
We say a if the noun begins with a consonant, and we say an if the noun begins with a vowel.

Exercise 6

Students works in pairs, they ask and answer questions.

Key: 1 – a, 2 – a, 3 – an, 4 – a, 5 – a, 6 – an, 7 – a, 8 – a, 9 – a, 10 – a, 11 – a, 12 – a, 13 – a.

Option
You may give students a short test. (slide 10)

  1. …. cap
  2. …. ant
  3. …. egg
  4. …. lemon
  5. ….. apple
  6. …. doll
  7. …. flag
  8. ….. eraser
  9. …. hand
  10. …. garlic

Game

You can play a game which in Russia has a name ‘Field of Miracles’. (slide 11)
A teacher or a student writes a word with missing letters. Students guess the missing letters in turn. The winner is the student who guesses the last missing letter.

e.g. H - - - - - y

Key: i, s, t, o, r.

Reflection

The teacher asks students what new words they have learnt.
Students speak about their favourite subjects.
Students tell the teacher what subjects they have on Monday, Tuesday, etc..
Students remember the grammar rule and give examples of usage of the indefinite article.

Hometask

Ex. 7 p. 27, make your own school timetable for Monday.

Читать еще:


Новые материалы:

Интегрированный урок (математика + информатика) по теме "Решение задач практической направленности при подготовке к ГИА и ЕГЭ" :: Урок математики в 4-м классе по теме "Нахождение неизвестного слагаемого в сложном уравнении" :: Повторение по темам "Выражения. Формулы. Делимость натуральных чисел. Дробь". 5-й класс :: Внеклассное мероприятие "Своя игра" :: Художественный труд в начальной школе. 1-й класс :: Монстры на каникулах 3 ( Hotel Transylvania 3 ), 2018 :: Дом и дача/Дом и интерьер/Текстиль/Текстиль/Наматрасники/Полутораспальные / ПИЛЛОУ / Наматрасник полутораспальный NOSH ::

Отзывы (через аккаунты в социальных сетях Вконтакте, Facebook или Google+):

Оставить отзыв с помощью аккаунта ВКонтакте:

Оставить отзыв с помощью аккаунта FaceBook:

Оставить отзыв с помощью аккаунта Google+:

Поддержите сайт - подпишитесь на канал в Яндекс.Дзене!

Самое популярное:
Состояние воздуха: Карта загрязнения воздуха онлайн, обновляется в режиме реального времени

Экологическая карта состояния воздуха, которым мы дышим. В режиме реального времени.

Костя Цзю прооперирован после инфаркта. 48 лет, абсолютный чемпион мира среди профи.

Вот это да. Возраст еще не старый, вес - 63 кг, легче не бывает, здоровье - железное... С чего вдруг?

Звуко-буквенный разбор слов

Научить детей реально оперировать звуками, т.е. развивать фонетический слух.

Итоговая контрольная работа по органической химии. 9-й класс

Контрольная работа предназначена для итогового контроля знаний обучающихся 9-го класса по органической химии. В 9-м классе ученики знакомятся с основами органической химии, получают первичные знания о органических веществах и их свойствах. Знания по данной теме содержатся в экзаменационных заданиях. Работа включает тестовую часть и часть, требующую навыков составления формул гомологов и изомеров. Данные навыки пригодятся обучающимся при изучении органической химии 10-м классе.

Автор решающей шайбы Олимпиады-2018 не забыл своего первого тренера. И подарил ему автомобиль!

Подарок в тайне от тренера доставили прямо на ледовую арену к началу рабочего дня.

Урок литературного чтения Л.Пантелеев. "Камилл и учитель" УМК Н.Ф. Виноградовой "Начальная школа XXI века"

На уроках литературного чтения закладываются основы духовности и нравственности, решаются вопросы человековедческого характера. В предлагаемом уроке идёт работа над понятиями добра и зла, предательства и героизма, сопоставляются произведения одного автора, разные типы рассказов: художественный и исторический. Это урок действия, где дети овладевают основными видами чтения: ознакомительным, изучающим, просмотровым и поисковым.


Школьные занятия:
 
Контакты Научно-популярный портал "Познание - XXI век".
111672, г. Москва, ул. Новокосинская, д. 15, корп. 7.
Для связи E-mail: . poznanie21@yandex.ru
 
ADD