Обучение английскому языку на раннем этапе (5-й класс, первый год обучения)

Обучение английскому языку на раннем этапе (5-й класс, первый год обучения)

Objectives:

  1. To learn the names of school subjects.
  2. To learn the names of the days of the week.
  3. To repeat the names of school objects.
  4. To practice reading short texts containing the key words.
  5. To make short conversations using the key words.
  6. To learn the usage of the indefinite article.

Before you start

Read with the students a short poem: (Presentation, slide 2)

At school I learn,
At school I play,
I go to school every day.

Tell the students that the topic of the lesson will be connected with School.

Vocabulary

Exercise 1

  • Ask students to listen to the names of the school subjects and guess their meanings. (slide3)
  • Ask students to put the school subjects in alphabetical order.
  • Ask students to guess what subjects Jane likes. (slide 4, 5)

Option
You may ask students to fill in the gaps using the new words: (slide 6, 7)

I learn to speak …. (English),
I work on the computer at …. (IT),
I study the past at …. (History),
I run and jump at …. (PE).

Exercise 2

Ask students to look at the map of Green School and the timetable and find the classroom for each subject.
Students do the exercise individually and then work in pairs asking and answering questions.

Key:

Where’s the IT lesson?
In Room I.

Where’s the English lesson?
In Room C.

Where’s the PE lesson?
In Room B.

Where’s the Science lesson?
In Room A.

Where’s the History lesson?
In Room E.

Ask students to play Chain-question game. (The first student asks the question ‘What’s your favourite subject?’, the second student answers ‘My favourite subject is …’ and then asks another student ‘What’s your favourite subject?’ and so on.)

Exercise 3

Ask students to listen to the rhyme and translate the days of the week into Russian.(slide 8)

Sunday, Monday, Tuesday,
Wednesday and Thursday.
Friday, Saturday, again
Sunday comes,
Hurrah!

After that students listen to the tape and do the exercise. (slide 9)

Time for rest

I like PE lessons
Because there
I can hop like a hare.
I can run like a dog,
I can jump like a frog.

(children repeat after the teacher and imitate the movements)

Reading

Exercise 4

Students may work individually or in pairs. They read the notices and answer the questions of the exercise.

Key:
From teachers: 1, 2, 3.
From children: 4, 5.

Students find 6 school subjects (History, Geography, Maths, English, Science, PE)
Students find 6 school objects (a textbook, a pencil, an eraser, a pencil sharpener, a ruler, a notebook)
5 days of the week (Monday, Wednesday, Tuesday, Thursday, Friday)

Students answer the questions given under the letter C.

Key:
No, it’s in Room D.
Mr. Brown.
A pencil, an eraser, a pencil sharpener, a ruler, a notebook.

Grammar

Exercise 5

Students look at the file and make a rule:
We say a if the noun begins with a consonant, and we say an if the noun begins with a vowel.

Exercise 6

Students works in pairs, they ask and answer questions.

Key: 1 – a, 2 – a, 3 – an, 4 – a, 5 – a, 6 – an, 7 – a, 8 – a, 9 – a, 10 – a, 11 – a, 12 – a, 13 – a.

Option
You may give students a short test. (slide 10)

  1. …. cap
  2. …. ant
  3. …. egg
  4. …. lemon
  5. ….. apple
  6. …. doll
  7. …. flag
  8. ….. eraser
  9. …. hand
  10. …. garlic

Game

You can play a game which in Russia has a name ‘Field of Miracles’. (slide 11)
A teacher or a student writes a word with missing letters. Students guess the missing letters in turn. The winner is the student who guesses the last missing letter.

e.g. H - - - - - y

Key: i, s, t, o, r.

Reflection

The teacher asks students what new words they have learnt.
Students speak about their favourite subjects.
Students tell the teacher what subjects they have on Monday, Tuesday, etc..
Students remember the grammar rule and give examples of usage of the indefinite article.

Hometask

Ex. 7 p. 27, make your own school timetable for Monday.

Читать еще:


Новые материалы:

Интегрированный урок по математике и конструированию :: Методическая разработка урока литературного чтения в 1-м классе Г.Скребицкий "Мать" :: Урок-лекция "А.С. Пушкин — великий русский поэт" :: Конспект открытого урока (Окружающий мир и ОБЖ) в 3-м классе "Правила поведения в природе" :: Классный час по теме: "Государственная символика России" :: Как разговаривать с девушками на вечеринках ( How to Talk to Girls at Parties ), 2017 :: Дом и дача/Мебель/Мебель/Гостиная/Шкафы/Стеллажи / Skyland / Стеллаж Born B 440 ::

Отзывы (через аккаунты в социальных сетях Вконтакте, Facebook или Google+):

Оставить отзыв с помощью аккаунта ВКонтакте:

Оставить отзыв с помощью аккаунта FaceBook:

Оставить отзыв с помощью аккаунта Google+:

Поддержите сайт - подпишитесь на канал в Яндекс.Дзене!

Самое популярное:
Звуко-буквенный разбор слов

Научить детей реально оперировать звуками, т.е. развивать фонетический слух.

Состояние воздуха: Интерактивная карта загрязнения воздуха онлайн, обновляется в режиме реального времени

Экологическая карта состояния воздуха, которым мы дышим. В режиме реального времени.

Тесты для задания 7 ЕГЭ по русскому языку

Представленные тесты дают возможность учащимся приобрести практические навыки, связанные с нахождением нарушений синтаксической нормы. Умение видеть и исправлять данный вид ошибок при построении предложений позволяет не только дать правильный ответ при выполнении этого задания, но и не допускать подобных ошибок в сочинительной части экзамена.

Водоемы Краснодарского края. Их использование и их охрана

Урок дает возможность сформировать представления учащихся о водоемах нашего края.

Урок по фольклору (предмет по выбору). Тема: "Хлеб на стол и стол - престол

Урок дает возможность сформировать представления учащихся о водоемах нашего края.

Урок истории в 5-м классе по теме "Жизнь египетского вельможи"

Данная статья включает организацию самостоятельной работы учащихся на разных этапах урока с использованием различных методов и приемов.

Задания для проведения школьной олимпиады по химии для учащихся 8–10-х классов

В работе представлены задачи для проведения школьного тура олимпиады по химии для обучающихся 8–10-х классов. Олимпиада может включать заочный и очный туры. Задания должны быть разнообразными по содержанию и типу. Уровень сложности заданий должен быть доступен для большинства школьников, но по своей форме задания должны отличаться от контрольной работы по химии необычностью постановки вопроса, а в ответах на них должны допускаться приемы решений, которые не являются стандартными.

Девятая жизнь Луи Дракса (The 9th Life of Louis Drax, Великобритания, 2016) - спойлеры, пересказ, трактовка

Этот фильм заслуживает растаскивания на цитаты. "С возрастом я сам научился понимать, чего от меня хотят", "Мужчины всегда думают, что раз она красивая - значит, она хорошая" - и много другого. Вообще очень достоверный фильм в отношении психологических деталей. Рекомендую к просмотру.


Школьные занятия:
 
Контакты Научно-популярный портал "Познание - XXI век".
111672, г. Москва, ул. Новокосинская, д. 15, корп. 7.
Для связи E-mail: . poznanie21@yandex.ru
 
ADD